21 May 2024

Saamie legde Open Learning uit aan Zwitserse docenten

Bedacht door docent Eric Slaats, en met een team van Fontys ICT uitgewerkt tot de opvallendste lesmethode bij dat instituut, trekt Open Learning al tijden de aandacht van buitenlandse onderwijsinstellingen. Voor het eerst ging nu ook een Fontysstudent op ‘uitwisseling’ om haar ervaring en kennis hierover te delen.

Hij is wel wat gewend qua buitenlandse bezoeken, Eric Slaats. De kopman van het Open Learning bij Fontys ICT ziet de verzoeken bij wijze van spreken dagelijks binnenkomen. Uit alle hoeken van de wereld willen onderwijsinstellingen wel eens zien wat ze daar bij Fontys ICT aan het doen zijn, waarom die nieuwe onderwijsmethode zo populair is en zo goed werkt.

En dus landen er met grote regelmaat buitenlandse delegaties bij het TQ-gebouw in Eindhoven, om daar inzicht te krijgen in de methode die Slaats ruim tien jaar geleden al bedacht. En die overigens niets met de HILL-methode te maken heeft – behalve dan dat de tot de cel veroordeelde bedenker van die methode flink leentjebuur heeft gespeeld bij Slaats.

Lees het volledige artikel op Bron.

More news

6 February 2025
Dating-app van studenten ICT kan polarisatie verminderen
Dating-app van studenten ICT kan polarisatie verminderen

Polarisatie, we hebben er de mond vol van. In de politiek verhardt het debat en ook in de samenleving staan mensen vaker lijnrecht ...

Read more
3 February 2025
Medewerkers leren en ontwikkelen met microcredentials
Medewerkers leren en ontwikkelen met microcredentials

Een leven lang ontwikkelen is prima, maar als het kan moet het traject kort en bondig zijn en de leeropbrengsten moeten zoveel ...

Read more
3 February 2025
Innovations Insight: Studenten presenteren inspirerende projecten
Innovations Insight: Studenten presenteren inspirerende projecten

Interessante innovaties kwamen aan bod tijdens Innovations Insight van Fontys ICT; hét showcase event waar studenten hun ...

Read more
To all newsitems
Curious to learn more about the InnovationLab? Get in touch!

Let's talk!