21 May 2024

Saamie legde Open Learning uit aan Zwitserse docenten

Bedacht door docent Eric Slaats, en met een team van Fontys ICT uitgewerkt tot de opvallendste lesmethode bij dat instituut, trekt Open Learning al tijden de aandacht van buitenlandse onderwijsinstellingen. Voor het eerst ging nu ook een Fontysstudent op ‘uitwisseling’ om haar ervaring en kennis hierover te delen.

Hij is wel wat gewend qua buitenlandse bezoeken, Eric Slaats. De kopman van het Open Learning bij Fontys ICT ziet de verzoeken bij wijze van spreken dagelijks binnenkomen. Uit alle hoeken van de wereld willen onderwijsinstellingen wel eens zien wat ze daar bij Fontys ICT aan het doen zijn, waarom die nieuwe onderwijsmethode zo populair is en zo goed werkt.

En dus landen er met grote regelmaat buitenlandse delegaties bij het TQ-gebouw in Eindhoven, om daar inzicht te krijgen in de methode die Slaats ruim tien jaar geleden al bedacht. En die overigens niets met de HILL-methode te maken heeft – behalve dan dat de tot de cel veroordeelde bedenker van die methode flink leentjebuur heeft gespeeld bij Slaats.

Lees het volledige artikel op Bron.

More news

26 March 2025
Game Design studenten showcasen werk tijdens Dragons Den
Game Design studenten showcasen werk tijdens Dragons Den

Op 25 april 2025 verzamelt om 13.00 uur ‘s middags game-minnend Eindhoven zich in het Fontys ICT Innovationlab op Strijp TQ. Dan ...

Read more
19 March 2025
Gecontroleerd versnellen met AI en software engineering
Gecontroleerd versnellen met AI en software engineering

Ook in software engineering gaan de AI-ontwikkelingen snel. Veel taken kunnen door AI worden geautomatiseerd en dat heeft invloed ...

Read more
18 March 2025
Masterclass: Wat betekent de EU AI Act voor jouw organisatie?
Masterclass: Wat betekent de EU AI Act voor jouw organisatie?

De EU AI Act is inmiddels van kracht, en vanaf september 2025 gaat ook de Data Act in. Dit brengt belangrijke veranderingen met ...

Read more
To all newsitems
Curious to learn more about the InnovationLab? Get in touch!

Let's talk!