Onder de Pannen
Minor Digital Marketing
Client company:Onder de Pannen
Djamiel Saou
Anouk van Beeck
Merijn Luttikholt
Kim Hegger
Cindy Bruikman
Project description
Hoe kan Stichting de Herberg, via het project Onder de Pannen, haar naamsbekendheid vergroten en meer verhuurders werven in Breda en omliggende gemeenten? Dit onderzoek richt zich op het ontwikkelen van een effectieve contentstrategie om de doelgroep van 30-50 jaar te bereiken. Belangrijke aandachtspunten zijn het overwinnen van wantrouwen, benadrukken van de sociale en financiële voordelen van verhuur, en het benutten van digitale en sociale mediakanalen. Hierbij worden bestaande communicatiemiddelen geëvalueerd en aangevuld met nieuwe ideeën voor storytelling, contentcreatie, en datavisualisatie. Het doel is een duurzame groei van het kamer-netwerk en het versterken van de maatschappelijke impact van Onder de Pannen.
Context
Stichting de Herberg voert in Breda en omliggende gemeenten het project Onder de Pannen uit. Dit initiatief bemiddelt tussen mensen met een woonprobleem en verhuurders met een kamer beschikbaar. De doelgroep bestaat uit zelfstandige huurders met een inkomen, vaak door relatiebreuken in een lastige woonsituatie beland. Het project streeft naar het vergroten van naamsbekendheid en vertrouwen onder potentiële verhuurders en benadrukt de sociale en financiële voordelen van kamerhuur. Belangrijk is het wegnemen van vooroordelen en het versterken van de online aanwezigheid via sociale media. Onder de Pannen draagt bij aan de vermindering van woningnood door kleinschalige verhuuroplossingen.
Results
De belangrijkste uitkomsten van mijn project zijn een uitgebreide contentstrategie, een contentkalender, en gerichte social media-posts die aansluiten bij de doelgroep van de stichting. Daarnaast is er een voorstel voor radiocommunicatie en kostenanalyse voor advertentieplaatsingen in lokale media.