3D Volumetric cloud
Software Engineering
Client company:Fontys Academy of the Arts
Jeroen Majoie
Lizzy Strick
Steven Ly
Andreas Derksen
Sam van Remortel
Project description
Onze hoofdvraag voor dit project was: Hoe wordt een webapplicatie, waar volumetric cloud bestanden efficiënt worden uitgewisseld, ontwikkeld?
Context
De context van dit project lag voornamelijk in de kunstwereld, met als voorbeeld het opnemen van een theatervoorstelling of balletuitvoering in 3D.
Results
Werkend Prototype:
- We hebben een werkend prototype waarop videos geüpload en gedownload kunnen worden. Wanneer er een MKV-bestand wordt geüpload met een kleur en diepte kanaal wordt deze automatisch omgezet naar een 3D blender Animatie.
About the project group
Mijn projectgroep voor het 3D Volumetric Cloud Project bestond uit vijf HBO-ICT-studenten met verschillende specialisaties. Gedurende 18 weken werkten we gemiddeld 18 uur per week aan het project, waarbij we de Scrum-methodologie toepasten in sprints van drie weken. Ons doel was het ontwikkelen van een schaalbare cloud-native oplossing voor het opslaan en ophalen van 3D-videobestanden, evenals het converteren van video-opnames van een 3D-camera naar een formaat dat compatibel is met 3D-editingsoftware. Het project resulteerde in een werkend prototype met een gebruiksvriendelijke front-end en een robuuste back-end die optimaal gebruikmaakt van cloud-services.