Zundert Trappist
Minor Digital Marketing
Client company:Wauters Hulst
Lenne van Rooij
Stijn Oprins
Sven l'Ami
Camiel Cornelis
Maerle Tak
Project description
Vinden mensen dat de 4% Zundert Trappist valt onder laag alcoholische bieren en hoe zou een geschikte marketingcampagne er hiervoor uit zien?
Daarnaast hebben we ook gekeken naar de optimalisatie van de website en het in kaart brengen van de doelgroep.
Context
Wauters Hulst BV is exclusief importeur en hoofdverdeler voor Nederland van de unieke trappistenbieren Westmalle (BE), Rochefort (BE), Orval (BE), Zundert (NL), Westvleteren (BE) en Tynt Meadow (VK). Voor deze producten doen we de totale marktbewerking in Nederland, zowel Horeca als Retail. Marketing van een product ligt in eerste instantie bij de merkeigenaar, bij de brouwerij dus en niet bij ons als verdeler. Maar omdat een Trappistenbrouwerij anders is dan een commerciële brouwerij, helpen en adviseren wij op het gebied van Marketing.
Results
De belangrijkste resultaten van dit project zijn:
- Het feit dat de Zundert 4 volgens een meerderheid valt onder laag alcoholisch bier.
- Uitgewerkte marketingcampagne
- Content voorbeelden voor verschillende kanalen en in verschillende vormen
About the project group
We zijn voor dit laatste project van 4 weken als groep aan de slag gegaan. Elke maandag, dinsdag en donderdag zijn we aanwezig geweest om met elkaar te kunnen werken. Verder hebben we de taken ook verdeeld zodat we op de overige dagen thuis verder hebben kunnen werken. We hebben een achtergrond in Bedrijfskunde, Speco en Facility management.