Westmalle
Minor Digital Marketing
Client company:Wauters Hulst
Sam Borrenbergs
Mert Ardahanli
Valentijn Konings
Milou Jaspers
PietHein Janse
Shanna Koopman
Project description
Wauters Hulst verzorgt de import voor bierbedrijf Westmalle. Westmalle heeft momenteel vooral een oudere doelgroep en ze zouden graag de jongere doelgroep meer betrekken. Aan ons dus de vraag wat zij kunnen doen qua marketing etcetera om de aandacht van de jongere doelgroep te trekken.
Context
We hebben dit aangepakt door eerst een enquete op te stellen. Hiermee hebben we onderzocht waar onze doelgroep naar op zoek is en welke keuzes zij maken met betrekking tot het uitzoeken van een biertje. Vervolgens zijn we deze resultaten gaan analyseren en zijn we ideeën gaan bedenken waarmee Westmalle de jongere doelgroep kan bereiken.
Results
We hebben Westmalle hiermee nieuwe inzichten gegeven en nieuwe inspiratie qua marketing middelen die zij in kunnen zetten om de jongere doelgroep te bereiken.
Download hier de eindpresentatie (PDF)
About the project group
Wij zijn 6 studenten die vanuit verschillende achtergrond studies komen. Van commerciële economie tot vastgoed. We hebben de taken verdeeld over 3 verschillende projecten waardoor iedereen 2 projecten heeft opgepakt. Elke dinsdag en donderdag waren we aanwezig op school om samen te werken. Tussendoor werkte we individueel of in kleinere groepjes aan de taken voor die week.