Fontys Marketing case
Minor Digital Marketing
Client company:Fontys Hogeschool - University of Applied Sciences
Lizzy Rutten
Mertcem Akin
Pepijn Hockers
Pinchun Kuo
Project description
Het onderzoek gaat in op een marketingvraagstuk rondom de online wervingscampagnes van Fontys Hogeschool. Het onderzoek kan beschreven worden in een hoofdvraag; “Door welke verbeteringen in de huidige of nieuwe (online) wervingscampagnes kunnen meer aanmeldingen gegenereerd worden voor de studieactiviteiten van Fontys Hogeschool?”
Context
De opdracht van Fontys Marketing omvat een onderzoek naar de huidige situatie rondom de wervingscampagnes die Fontys als instituut uit zet en hoe de doelgroep (4 en 5 Havisten) deze ontvangt en beoordeeld. In die zin is er dus sprake van een marketingvraagstuk. Hierbinnen werden de volgende onderwerpen onderzocht;
- Gebruik huidige online advertentiekanalen
- Huidig en mogelijk gebruik van diverse online platformen
- Doelgroep bevindingen rondom wervingscampagnes en content (UX).
- Doelgroep beschrijving en hun customer journey.
- SEO en landingspagina’s
- Content vormgeving
Dit met het uiteindelijke doel om een verbeterplan op te leveren waarin adviezen, suggesties en mogelijke implementatie worden uitgewerkt op het gebruik en de kansen van de wijzen waarop de wervingscampagnes vormgegeven en uitgezet worden.
Results
Uit het onderzoek blijkt dat er binnen de doelgroep (4 en 5 havisten) het meest gebruikt wordt gemaakt van; Instagram , Snapchat en TikTok als online platformen/social media.
Omdat de wervingscampagnes voornamelijk op facebook en Instagram worden uitgezet is hier dus sprake van een kans om beter de doelgroep aan te spreken op nieuwe platformen.
Daarnaast zijn de mogelijkheden onderzocht om gebruik te maken van Spotify, Tiktok en influencer marketing om op een andere (eventueel betere manier) met de doelgroep in aanraking te komen.
Daarnaast is er een variërende response op de verschillende wervingscampagnes die worden uitgezet en getoetst. Vanuit onderzoek binnen de doelgroep blijkt wat de voorkeuren betreft bij wervingscampagnes; video -, beeldmateriaal en losse posts.
Aan de hand van deze informatie in combinatie met andere resultaten kan een verbeter en implementatieplan opgesteld worden om de kwaliteit van de wervingscampagnes te verbeteren en blijven waarborgen. Hierin komen alle gebieden terug die in de context van de opdracht zijn beschreven.
About the project group
Voor het project is gedurende 10 weken 2 dagen per week gewerkt aan het vraagstuk van Fontys Marketing. Hierbij is er een ‘agile-scrum’ wijze van werken gehanteerd waarbij Lizzy Rutten de projectleider rol op zich had genomen. Door wekelijks overleg, een duidelijke planning en het stellen van deadlines werd er door de groep fijn samen en individueel gewerkt aan de diverse onderwerpen binnen het onderzoek.
De projectgroep bestaat uit 4 personen met de volgende studie achtergrond:
- Lizzy Rutten: 21 jaar en studeert bedrijfsmanagement midden en klein bedrijf (BMKB) op Fontys Hogeschool in Eindhoven.
- Mertcem Akin: 22 jaar en studeert International Business aan Fontys Hogeschool in Venlo.
- Pepijn Hockers: 25 jaar en studeert ICT & Software Engineering op de Fontys Hogeschool in Eindhoven.
- Pinchun Kuo: 22 jaar, 3e jaars HRM studente aan Avans Hogeschool in ‘s-Hertogenbosch.