Sogeti Project B
ICT & Open Learning/Innovation
Client company:Sogeti
Rachel Baerts
Jordy Arntz
Cheyenne Bolders
Project description
De challenge vanuit Sogeti is om een concept te bedenken wat het dagelijks leven voor mensen met een beperking verbeterd. Dit moest een innovatief product zijn. Omdat wij gekozen hebben voor de doelgroep ‘studenten gediagnosticeerd met ADHD of ADD’ was onze challenge om een innovatief concept te ontwikkelen dat het dagelijkse leven voor studenten met ADHD en ADD verbeterd met behulp van ICT.
Context
Het project had als context healthcare. Dit komt omdat de challenge was om mensen met een beperking zijn of haar leven te verbeteren. Voor ons project hadden wij de doelgroep studenten gediagnosticeerd met ADHD of ADD.
Results
Er zijn verschillende insights opgesteld, zoals: kinderen met ADHD bewegen meer, opzettelijk friemelen met de handen helpt een kind beter te concentreren en een signaal zou helpen om iemand weer gefocust te krijgen wanneer ze dat niet meer zijn. Met deze insights kunnen wij onze concept keuzes beter uitleggen en verklaren waarom wij een fidget toy hebben gekozen als main product. Toch is een fidget toy niet alles, want je kunt het weg leggen en de omgeving kan het storend vinden. Wat weer betekent dat het niet toegelaten zou worden op scholen. Zo kwamen wij tot de oplossing om een stille fidget toy te maken met een getrainde AI en verschillende sensoren. Zo zou de AI weten wanneer iemand niet meer gefocust is en dan een trilling afgeven aan de gebruiker. Hierdoor weten de gebruikers dat ze niet meer gefocust zijn en kunnen ze zich sneller weer concentreren. Al deze insights zijn gevonden uit eerdere onderzoeken en doelgroep testen.
Voor het product wat we uiteindelijk wilde opleveren is het belangrijk dat dit een MVP is. Zo moest er een app komen die verbinding maakt met een hardware prototype en een visuele representatie van hoe het product er in de toekomst uit moet komen te zien.
About the project group
Wij zijn een groep van 3 studenten aan de Fontys Hogeschool, Rachel en Jordy komen beide van de HAVO en Cheyenne van VWO. We hebben allemaal dezelfde richting gekozen namelijk ICT & Media Design, momenteel volgen we Open learning. Rachel heeft dit project geleid. Zo was haar taak elke ochtend de besprekingen te leiden en alle inleverdatums bij te houden.
Cheyenne en Rachel hebben dan het meeste gewerkt aan het project. Elke week bijna 4 hele dagen tot het eind van het semester. Jordy was er iets minder vaak bij zo was hij er 2 dagen bij. Jordy volgt namelijk nog andere projecten, omdat hij bij het Delta programma hoort.